Hort de la Galeana

La Galeana és un dels horts oberts amb el suport de la Xarxa d’Horts de Girona i Salt. El passat 30 de Març va ser la data escollida per recuperar el terreny del barri de les Pedreres de Girona per a dotar-lo d’un ús social. Aquell mateix dia, amb el suport i el treball d’una quinzena de persones, l’espai va ser desbrossat, llaurat i cultivat, amb un total de 4 bancals amb cebes, patates, enciams, etc.

L’acció va començar a les deu del matí davant la biblioteca de la Facultat de Lletres de la Universitat de Girona. Sota una pluja fina, el grup es va dirigir a un terreny propietat de l’Ajuntament que es troba una mica més amunt del passeig de Fora Muralla. Aquest terreny de propietat municipal ha estat abandonat durant més de vint anys, malgrat el fet d’haver estat cultivat i aterrassat fa dècades, va permetre treballar amb comoditat i redescubrir un espai idoni per a la horticultura. Des d’aquell moment, el terreny va passar a ser gestionat pel grup de persones que inicialment van impulsar-ne la recuperació i que van comptar amb el suport de les activistes de la Xarxa.

L’espai va ser l’emplaçament escollit per desenvolupar-hi, el passat 11 de Maig, la que va ser la primera edició del temps d’hort impulsada s, que va comptar amb un taller de construcció i equipament d’un espiral d’aromàtiques així com un berenar i una actuació musical.

El nom, escollit pel grup promotor de l’espai, s’inspira en “La Galeana”: és una comunitat rebel zapatista, del caracol de la Garrucha, a Chiapas (Mèxic). La comunitat és un dels molts exemples de dignitat i resistència que ens ofereixen els pobles indígenes arreu del món. Des de l’aixecament zapatista (1 de gener de 1994) fins l’actualitat, la Galeana ha hagut de fer front a una intensa estratègia de desgast, incloent incursions per part de grups armats. Aquestes agressions no han fet més que reforçar la seva determinació de seguir lluitant contra els poderosos, de continuar construint autonomia col·lectiva i demostrar que són possibles altres maneres de fer i de conviure.

L’hort està obert a la participació de més hortolanes, i podeu passar-les a veure o posar-vos en contacte amb la xarxa si voleu incorporar-vos al grup!

hort1-960x600

114

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s